Unequal Opportunity

1.
Nature Editors. Postdocs in crisis: science cannot risk losing the next generation. Nature 585, 160–160 (2020).
1.
Collins, C. Productivity in a pandemic. Science 369, 603–603 (2020).
1.
Faniko, K. Does the Queen Bee phenomenon still exist in Academia? - Press release. https://www.unige.ch/communication/communiques/en/2020/y-a-t-il-encore-des-reines-des-abeilles-a-luniversite/ (2020).
1.
Faniko, K., Ellemers, N. & Derks, B. The Queen Bee phenomenon in Academia 15 years after: Does it still exist, and if so, why? British Journal of Social Psychology (2020) http://doi.org/10.1111/bjso.12408.
1.
Collective. Women in Microelectronics. (Springer Nature, 2020).
1.
Boytchev, H. Neue Vorwürfe von Mobbing und Willkür in der Max-Planck-Gesellschaft. BuzzFeed https://www.buzzfeed.com/de/hristioboytchev/mobbing-willkuer-max-planck-gesellschaft?sub=0_124103968 (2020).
1.
Biaggio, C. del. Comprendre le néolibéralisme universitaire français à partir de la Suisse. Revue Internationale d’Urbanisme (2020). Download
1.
CESAER. Boost Careers of Early-Stage Researchers. http://era.gv.at/object/news/5164 (2020). Download
1.
Gaitzsch, S. Sexisme, ‘boys club’ et plafond de verre: les universités suisses continuent de sacrifier les femmes. https://www.heidi.news/sciences/egalite-dans-les-universites-pourquoi-la-suisse-n-atteint-pas-ses-objectifs (2020).
1.
Burnier, D., Cianferoni, N., Jammet, T. & Odoni, M. Une relève académique en souffrance. Le Temps 9 (2020). Download Download
1.
Bataille, P. & Sautier, M. Ce ‘qu’être postdoc’ veut dire. Cheminements postdoctoraux en Suisse, circa 2010. philosophiascientiae 3, 35–66 (2019). Download
1.
Briggs, H. No room at the top for women scientists. BBC News https://www.bbc.com/news/science-environment-49552812 (2019). Download
1.
Page, T., Bull, A. & Chapman, E. Making Power Visible: “Slow Activism” to Address Staff Sexual Misconduct in Higher Education. Violence Against Women 25, 1309–1330 (2019). Download Download
1.
actionuni. antionuni Position paper for the valorisation of Swiss non-professorial academic staff. http://www.actionuni.ch/?p=769 (2019). Download Download Download Download
1.
Hildbrand, T. Next Generation: Für eine wirksame Nachwuchsförderung / Next Generation: pour une promotion efficace de la relève. https://sagw.ch/sagw/angebot/publikationen/details/news/thomas-hildbrand-next-generation-pour-une-promotion-efficace-de-la-releve-situations-modeles-mesures/ (2018). Download Download
1.
Bull, A. & Rye, R. Silencing Students: Institutional Responses to Staff Sexual Misconduct in UK Higher Education. https://1752group.com/wp-content/uploads/2018/09/silencing-students_the-1752-group.pdf (2018). Download
1.
Bernet, W. Auch die Universität Zürich hat ein Doktorandenproblem. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/auch-die-universitaet-hat-ein-doktorandenproblem-ld.1386944 (2018).
1.
VAUZ. Auswertung der Umfrage zur  Arbeitszufriedenheit und zum Betreuungsverhältnis von Doktorierenden und Postdocs an der UZH. http://www.vauz.uzh.ch/dam/jcr:4978fe23-0a81-4f50-88ca-d9870f1734f6/VAUZ_Bericht_D_02-2018.pdf (2018).
1.
Reality Check team. Reality Check: Do office queen bees exist? BBC News (2018).
1.
Inversin, L. & Weiss, A. Förderliche und hemmende Faktoren für eine akademische Laufbahn der Doktorierten des Jahres 2012. www.statistik.ch (2018). Download
1.
Vogel, G., 2017 & Pm, 6:15. Swiss university dissolves astronomy institute after misconduct allegations. Science | AAAS https://www.sciencemag.org/news/2017/10/swiss-university-dissolves-astronomy-institute-after-misconduct-allegations (2017).
1.
Pourquoi si peu de femmes profs dʹuniversité? - Radio. Tribu (2017).
1.
Augsburger, S. Le sexisme ordinaire gagne les milieux universitaires. Le Temps (2017). Download
1.
Thorstein, R. Pourquoi l’Uni de Genève ne dispose pas d’anticorps contre le sexisme. La Cité (2017). Download
Tim-adical Writing Collective. Vulnerabilities, complicities and injustices: ‘Timadical’ actions for change in the neoliberal academy. (2017).
1.
Stöcklin, S. Subtile Diskriminierungen verhindern. UZH Journal 6/16 https://issuu.com/uzhch/docs/uzh-journal-2016-6-6 (2016).
1.
Dubouloz, C. Mobilisation contre le harcèlement sexuel à l’université. Le Temps (2016).
1.
Mountz, A. Women on the edge: Workplace stress at universities in North America. The Canadian Geographer / Le Géographe canadien 60, 205–218 (2016). Download
1.
Faniko, K. Carrière Académique à l’Université de Genève : Le Facteur Humain. Etude Psycho-Sociale Menée Par Dre Klea Faniko. https://www.unige.ch/rectorat/egalite/files/7114/7982/7612/RapportSexisme_def.pdf (2016). Download
1.
VISION 2020: Ohne massiven Umbau der universitären Hierarchien wird die Schweiz ihre Eliten vorwiegend aus dem Ausland einkaufen müssen. https://www.parlament.ch/centers/documents/de/positionspapier-vision-2020-d.pdf (2012). Download
1.
Jeunes Chercheurs. VISION 2020: Sans une restructuration profonde des hiérarchies universitaires, la Suisse devra acheter la plus grande part de ses élites à l’étranger. (2012). Download
1.
Gill, R. Breaking the Silence: The Hidden Injuries of the Neoliberal University. (2009). Download
1.
Vosko, L. F. Temporary Work: The Gendered Rise of a Precarious Employment Relationship. (University of Toronto Press, 2000). doi:10.3138/9781442680432.