Mental Health

1.
Fokken, S. Uni-Arbeitsverträge: Dreiviertel der Wissenschaftler haben nur befristete Stellen - DER SPIEGEL - Panorama. https://www.spiegel.de/panorama/bildung/uni-arbeitsvertraege-dreiviertel-der-wissenschaftler-haben-nur-befristete-stellen-a-00000000-0002-0001-0000-000174003034 (2020).
1.
Brette, R. Il faut permettre au chercheur de chercher plutôt que de manager son entreprise-laboratoire. Le Monde.fr (2020).
1.
Martinet, G. ‘Un doctorant qui ne déprime pas, ce n’est pas un bon doctorant’: à l’ENS Paris-Saclay, on banalise les souffrances psychologiques. Université Ouverte https://universiteouverte.org/2020/10/07/un-doctorant-qui-ne-deprime-pas-ce-nest-pas-un-bon-doctorant/ (2020).
1.
Nature Editors. Postdocs in crisis: science cannot risk losing the next generation. Nature 585, 160–160 (2020).
1.
Langin, K. As the pandemic erodes grad student mental health, academics sound the alarm. Science | AAAS (2020).
1.
AOb-hoofdkantoor. Tour of adacemics. De Algemene Onderwijsbond https://www.aob.nl/tour-of-academics/ (2020).
1.
Chulio, B. N. and N. M. Our jobs at universities are precarious and overburdened. The pandemic has made them harder. the Guardian http://www.theguardian.com/commentisfree/2020/aug/19/our-jobs-at-universities-are-precarious-and-overburdened-the-pandemic-has-made-them-harder (2020).
1.
Ro, C. Pandemic harms Canadian grad students’ research and mental health. Nature (2020) http://doi.org/10.1038/d41586-020-02441-y.
1.
Boytchev, H. Neue Vorwürfe von Mobbing und Willkür in der Max-Planck-Gesellschaft. BuzzFeed https://www.buzzfeed.com/de/hristioboytchev/mobbing-willkuer-max-planck-gesellschaft?sub=0_124103968 (2020).
1.
Anonyme. Marche ou crève. Les effets des réformes ‘darwinistes’ de Bologne sur les chercheurs. Savoir/Agir 1, 87–94 (2020). Download
1.
Collini, S. Covid-19 shows up UK universities’ shameful employment practices. The Guardian (2020). Download
1.
Donzé, R. Uni-Forschende fühlen sich ausgebeutet. NZZ am Sonntag (2020). Download
1.
Un collectif de chercheurs. Réforme de la recherche: vers des jeunes chercheurs toujours plus précaires. Libération.fr (2020). Download
1.
Cattoni, N. Malaise dans la recherche. Inde: Arts & Lettres https://blogs.letemps.ch/nadia-cattoni/2020/02/02/malaise-dans-la-recherche/ (2020).
1.
Burnier, D., Cianferoni, N., Jammet, T. & Odoni, M. Une relève académique en souffrance. Le Temps 9 (2020). Download Download
1.
Allegrezza, T. ‘Burn-out’ en série chez les chercheurs genevois. Tribune de Genève (2020). Download
1.
Cactus Foundation. Cactus Foundation Mental Health Survey. cactusglobal.com https://www.cactusglobal.com/mental-health-survey/ (2020).
1.
Coughlan, S. University staff strike over pensions and pay. BBC News https://www.bbc.com/news/education-50459152 (2019).
1.
Woolston, C. A better future for graduate-student mental health. Nature (2019) http://doi.org/10.1038/d41586-019-02584-7.
1.
ETHZ. ‘Ich möchte ein Klima, in dem sich alle entfalten können’. https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2019/03/interview-joel-mesot.html (2019).
1.
ETHZ. ‘Ich erwarte respektvolles Verhalten von allen’. https://ethz.ch/de/news-und-veranstaltungen/eth-news/news/2019/03/massnahmen-fuehrung.html (2019).
1.
SRF Kontext. Forscherkarriere: Gefahr für Gesundheit und Wohlbefinden? SRF (2019).
1.
SRF. Machtmissbrauch an Hochschule - Nach Kritik von Basler Doktoranden setzt ETH nun Massnahmen um. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/basel-baselland/machtmissbrauch-an-hochschule-nach-kritik-von-basler-doktoranden-setzt-eth-nun-massnahmen-um (2019).
1.
AVETH. Doctoral studies in the spotlight – Symposium “Doctoral Supervision”. https://www.aveth.ethz.ch/doctoral-studies-in-the-spotlight-symposium-doctoral-supervision/ (2019).
Collective. Living Proof: Stories of Resilience along the Mathematical Journey. (American Mathematical Society, Mathematical Association of America, 2019).
1.
Hildbrand, T. Next Generation: Für eine wirksame Nachwuchsförderung / Next Generation: pour une promotion efficace de la relève. https://sagw.ch/sagw/angebot/publikationen/details/news/thomas-hildbrand-next-generation-pour-une-promotion-efficace-de-la-releve-situations-modeles-mesures/ (2018). Download Download
1.
Furger, M. Harassment among doctoral students. Horizonte - Das Schweizer Forschungsmagazin https://www.horizons-mag.ch/2018/09/06/harassment-among-doctoral-students/ (2018).
1.
Furger, M. Wenn Doktorierende gemobbt werden. Horizonte - Das Schweizer Forschungsmagazin (2018).
1.
Bull, A. & Rye, R. Silencing Students: Institutional Responses to Staff Sexual Misconduct in UK Higher Education. https://1752group.com/wp-content/uploads/2018/09/silencing-students_the-1752-group.pdf (2018). Download
1.
Noack, J. Kritik an Basler ETH - Fast die Hälfte der Doktorierenden kritisiert Machtmissbrauch. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/basel-baselland/kritik-an-basler-eth-fast-die-haelfte-der-doktorierenden-kritisiert-machtmissbrauch (2018).
1.
Bernet, W. Auch die Universität Zürich hat ein Doktorandenproblem. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/auch-die-universitaet-hat-ein-doktorandenproblem-ld.1386944 (2018).
1.
SRF. Neue Mobbingvorwürfe - Untersuchungen gegen drei ETH-Professoren eingeleitet. Schweizer Radio und Fernsehen (SRF) https://www.srf.ch/news/regional/zuerich-schaffhausen/neue-mobbingvorwuerfe-untersuchungen-gegen-drei-eth-professoren-eingeleitet (2018).
1.
Editor. What to do to improve postgraduate mental health. Nature 557, 140–140 (2018). Download
1.
Bernet, W. Jeder vierte ETH-Doktorand sieht sich als Opfer von Machtmissbrauch. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/eth-zuerich-jeder-vierte-doktorand-sieht-sich-als-opfer-von-machtmissbrauch-ld.1384481 (2018).
1.
Donzé, R. Der Druck wird weiter steigen. NZZ am Sonntag (2018). Download
1.
Evans, T. M., Bira, L., Gastelum, J. B., Weiss, L. T. & Vanderford, N. L. Evidence for a mental health crisis in graduate education. Nat. Biotechnol. 36, 282–284 (2018). Download
1.
Pain, E. Graduate students need more mental health support, study highlights. Science | AAAS https://www.sciencemag.org/careers/2018/03/graduate-students-need-more-mental-health-support-new-study-highlights (2018).
1.
Loveday, V. The neurotic academic: anxiety, casualisation, and governance in the neoliberalising university. Journal of Cultural Economy 11, 154–166 (2018).
1.
VAUZ. Auswertung der Umfrage zur  Arbeitszufriedenheit und zum Betreuungsverhältnis von Doktorierenden und Postdocs an der UZH. http://www.vauz.uzh.ch/dam/jcr:4978fe23-0a81-4f50-88ca-d9870f1734f6/VAUZ_Bericht_D_02-2018.pdf (2018).
1.
Inversin, L. & Weiss, A. Förderliche und hemmende Faktoren für eine akademische Laufbahn der Doktorierten des Jahres 2012. www.statistik.ch (2018). Download
1.
O’Neill, G. & Schroijen, M. Early-career researchers and mental health. (2018). Download
1.
Imhasly, P. Wie die ETH und die Universitäten Talent verschwenden. NZZ am Sonntag https://nzzas.nzz.ch/wissen/wie-die-eth-und-die-universitaeten-talent-verschwenden-ld.1334872 (2017). Download
1.
Bernet, W. Das Problem der schwarzen Schafe: Wie die Abhängigkeit der Doktoranden vom Professor gemildert werden kann. Neue Zürcher Zeitung https://www.nzz.ch/zuerich/das-problem-der-schwarze-schafe-ld.1327842 (2017).
1.
Vogel, G., 2017 & Pm, 6:15. Swiss university dissolves astronomy institute after misconduct allegations. Science | AAAS https://www.sciencemag.org/news/2017/10/swiss-university-dissolves-astronomy-institute-after-misconduct-allegations (2017).
1.
swissinfo. University bullying case brings ‘professor power’ into question. SWI swissinfo.ch https://www.swissinfo.ch/eng/protecting-students_university-mobbing-case-brings--professor-power--into-question/43617050 (2017).
1.
Donzé, R. Eklat an der ETH: Professorin mobbt Studenten. NZZ am Sonntag https://nzzas.nzz.ch/schweiz/eklat-an-eth-professorin-mobbt-studenten-ld.1323367 (2017).
1.
Woolston, C. Graduate survey: A love–hurt relationship. Nature 550, 549–552 (2017). Download
1.
Anonymes. Vos témoignages sur le’Publish or perish’: stress, précarité, petits arrangements et grosse colère. Le Temps (2017). Download
1.
Else, H. Academics ‘face higher mental health risk’ than other professions. Times Higher Education (THE) https://www.timeshighereducation.com/news/academics-face-higher-mental-health-risk-than-other-professions (2017).